Dressuur

Brandien den Hartog met Take 455

De RV & PC De Nieuwe Heuvel is van oudsher een dressuurvereniging. De meeste lessende leden volgen dan ook de dressuurlessen, die op maandag, woensdagavond* en vrijdagochtend worden gegeven. Brandien is het aanspreekpunt voor de leden wat de gehele instructie betreft. Zij coördineert de contacten met de overige instructeurs en met het bestuur.

De lessen worden gegeven door gediplomeerde instructeurs. Afhankelijk van wat een combinatie (ruiter en paard) kan, worden de deelnemers in groepen van min of meer gelijk niveau ingedeeld. Hoewel de lessen in groepen worden gegeven, wordt veel persoonlijke aandacht aan iedere deelnemer besteed. Dit maakt de instructie dan ook zeer intensief en leerzaam.

Naast het bezoeken van de lesavonden, die behalve goede instructie ook veel gezelligheid bieden, doet een aantal deelnemers ook enthousiast mee met de officiële dressuurwedstrijden die op de Nieuwe Heuvel en ook elders in het land worden georganiseerd. De lessen van de maandagavond en vrijdagochtend lessen worden gegeven door Brandien den Hartog (zie foto).

De verenigingslessen zijn als volgt verdeeld over de week:

• maandag    19.00-19.45    BB/B-les
  • maandag    19.45-20.30    B/L-les
  • maandag    20.30-21.15    L/M-les
  • woensdag  20.00-20.45    Z/ZZL-les
  • vrijdag         09.00-09.45    B/L-les

Het aantal lessen per week is afhankelijk van de het aantal rijdende leden. De lesindeling wordt door de instructie geregeld en in overleg vastgesteld. Het is niet de bedoeling om niet genoten lessen op een ander tijdstip in te halen. In zeer uitzonderlijke gevallen kan de instructie hier van afwijken. Tijdens de lessen is het dragen van een goede cap verplicht.

Indien het niet mogelijk is om de les bij te wonen, verwachten we dat je jezelf afmeldt bij de instructie.

* Vanwege minder animo zijn de lessen op woensdagavond vooralsnog gestopt. Bij voldoende vraag kan op woensdagavond, vanaf 20:00 uur, op het niveau Z -ZZL weer gelest worden. Deze lessen worden dan gegeven door Nynke Mulder.